Skocz do zawartości
mariuszk85

Ubezpieczenie zdrowotne w Belgii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jestem oddelegowany z Polskiej firmy do Belgii (Gent) co za tym idzie jestem ubezpieczony w Polsce.

 

Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy mam możliwość, pomimo ubezpieczenia w Polsce ubezpieczyć się zdrowotnie w Belgii w jakimkolwiek towarzystwie ubezpieczeniowym ? 

 

Moje pytanie wynika z obawy o sposób rozliczania opieki zdrowotnej jaki mam obecnie. Przy normalnej wizycie u lekarza, dostaję rachunek, płacę kilkadziesiąt euro i później mogę się zwrócić do polskiego NFZ, żeby mi jakąś część z tego zwrócili - nie ma problemu. Ale co w przypadku gdy ktoś taki jak ja może mieć problemy zdrowotne z czym związane są regularne poważne i bardzo drogie badania. Wtedy taki rachunek może wynosić bagatela kilka tysięcy euro - i w jaki sposób normalny śmiertelnik z Polski może zapłacić taką kwotę a potem się starać żeby NFZ oddało...

 

Bardzo proszę o poradę.

Pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam chcialem sie zapytac czy ktos zna jakies roznice miedzy ubezpieczeniem w christelijke mutualiteit a Voorzorg.Jestem ubezpieczony w cm ale nie wiem czy moze voorzorg nie ma korzystniejszych warunkow.Jesli ktos wie cos na ten temat bylbym wdzieczny za odpowiedz.Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję polski pracodawca musi wystawić kwit chyba e106. Sam musisz pobrać z NFZ kartę EKUZ (wystawić Ci ją musza na okres na jaki jesteś oddelegowany - na jej podstawie uzyskasz też podstawową pomoc medyczną w nagłym wypadku).  Dokumenty te przedstawiasz w tutejszej ubezpieczalni(wybór należy do Ciebie), która przejmuje nad Tobą opiekę. Wcześniej wystawiali kartę SIS, teraz niby wszystko jest zapisane w chipie na belgijskim ID. Jesli nie masz bel.ID to myślę, że powinni wystawić jakiś dokument tymczasowy(bynajmniej tak robili, gdy funkcjonowała karta SIS). Dodatkowo dostajesz stikersy (naklejki z nr identyfikacyjnym czy cos w tym stylu).

 

Co do rozliczeń:

Z tego co się orientuję za wszystko płacisz. Dostajesz od lekarza takie zielone kwity na które naklejasz te naklejki i zanosisz do belgijskiej ubezpieczalni, która zwraca Ci kase (ile % refundują tyle Ci zwracają).

Ubezpieczalnia belgijska i NFZ dogadują się poza Tobą.

 

I teraz jeżeli chodzi Ci o:

1. Wykupienie dodatkowego ubezpieczenia w Belgii? Jeśli chcesz mieć jakiś super pakiet ochronny itd. myślę, że dana ubezpieczalnia jak najbardziej udostępni Ci szeroki wachlarz możliwości za dodatkową opłatą.

2. Pominięcie NFZ i ubezpieczenie się bezpośrednio u Belgów i posiadania dwóch równoległych ubezpieczeń - jest to wg mej wiedzy nielegalne.

 

Ps. Powyższe informacje zbierałem jakieś 2 lata temu i nie ręczę za ich aktualność.

 

Pozdrawiam i powodzenia życzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie , posiadam ubezpieczenie w CM i pol roku temu zanim moja dziewczyna zaczela prace dopissalem ja do swojego ubezpieczenia , teraz juz pracuje ponad pol roku i nie poszla sama sie ubezpieczyc ,jesli pojdzie do szpitala lub na pogotowie to ja przyjma ? bo ma oparzenie nogi i niewiem czy na moim ubezpieczeniu moze isc czy nie?

prosze o rade

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jesli pracuje legalnie to pracodawca ja ubezpieczyl, moze isc na pogotowie - nie wiem jak w innych szpitalach ale w Chirec fakture i tak przysylaja pozniej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

najprawdpopodobniej bede chcial wystapic o ubezpieczenie zdrowotne w Belgii. Znalazlem nastepujace dane w necie:

W momencie zapisu na przykład w ubezpieczeniu Christelijke Mutualiteit, pracownik płaci rocznie +/-60 euro i otrzymuje kartę SIS oraz żółte naklejki. Kartą SIS pracownik musi się legitymować u lekarza domowego, w aptece, oraz w szpitalu. Ceny wizyty u lekarza wynoszą 20 - 25 euro. Po wizycie lekarz daje pacjentowi rachunek na który pacjent musi przykleić żółtą naklejkę i wysłać w specjalnej kopercie lub zanieść do ubezpieczenia. Ubezpieczenie przelewa następnie połowę kwoty na konto pacjenta. W aptece pacjent dostaje od razu lekarstwa po obniżonej cenie po pokazaniu karty SIS.

 

Czy mozecie potwierdzic jaka jest procedura dla imigranta z innego kraju UE ?

Czy tutaj podpisuje sie jakas umowe, jak to wogole wyglada ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

najprawdpopodobniej bede chcial wystapic o ubezpieczenie zdrowotne w Belgii. Znalazlem nastepujace dane w necie:

W momencie zapisu na przykład w ubezpieczeniu Christelijke Mutualiteit, pracownik płaci rocznie +/-60 euro i otrzymuje kartę SIS oraz żółte naklejki. Kartą SIS pracownik musi się legitymować u lekarza domowego, w aptece, oraz w szpitalu. Ceny wizyty u lekarza wynoszą 20 - 25 euro. Po wizycie lekarz daje pacjentowi rachunek na który pacjent musi przykleić żółtą naklejkę i wysłać w specjalnej kopercie lub zanieść do ubezpieczenia. Ubezpieczenie przelewa następnie połowę kwoty na konto pacjenta. W aptece pacjent dostaje od razu lekarstwa po obniżonej cenie po pokazaniu karty SIS.

 

Czy mozecie potwierdzic jaka jest procedura dla imigranta z innego kraju UE ?

Czy tutaj podpisuje sie jakas umowe, jak to wogole wyglada ?

jest taka sama :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

Hej,

 

najprawdpopodobniej bede chcial wystapic o ubezpieczenie zdrowotne w Belgii. Znalazlem nastepujace dane w necie:

W momencie zapisu na przykład w ubezpieczeniu Christelijke Mutualiteit, pracownik płaci rocznie +/-60 euro i otrzymuje kartę SIS oraz żółte naklejki. Kartą SIS pracownik musi się legitymować u lekarza domowego, w aptece, oraz w szpitalu. Ceny wizyty u lekarza wynoszą 20 - 25 euro. Po wizycie lekarz daje pacjentowi rachunek na który pacjent musi przykleić żółtą naklejkę i wysłać w specjalnej kopercie lub zanieść do ubezpieczenia. Ubezpieczenie przelewa następnie połowę kwoty na konto pacjenta. W aptece pacjent dostaje od razu lekarstwa po obniżonej cenie po pokazaniu karty SIS.

 

Czy mozecie potwierdzic jaka jest procedura dla imigranta z innego kraju UE ?

Czy tutaj podpisuje sie jakas umowe, jak to wogole wyglada ?

jest taka sama :)

 

Czyli jaka ? Idzie sie gdzies z jakimis papierami pewnie - moze znasz step-by-step procedure i gdzie w Brlukseli trzeba pojsc ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to ubezpieczenie zdrowotne obejmujące pomoc także w zagranicznych ośrodkach opieki zdrowotnej można wykupić w polskich ubezpieczalniach. O konkrety należałoby zapytać na tym forum http://www.forum-kredytowe.pl/f152/

Ubezpieczenie można także wykupić zakładając konto w banku  - wtedy jest to opcja dodatkowa. Taki swoisty abonament. Generalnie wychodzi to taniej niż w przypadku indywidualnych płatności.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

witam potrzebny jest meldunek aby mąż moglby mnie dopisac do ubezpieczenia? czy jest to nie konieczne

 

Meldunek nie jest wymagany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie , posiadam ubezpieczenie w CM i pol roku temu zanim moja dziewczyna zaczela prace dopissalem ja do swojego ubezpieczenia , teraz juz pracuje ponad pol roku i nie poszla sama sie ubezpieczyc ,jesli pojdzie do szpitala lub na pogotowie to ja przyjma ? bo ma oparzenie nogi i niewiem czy na moim ubezpieczeniu moze isc czy nie?

prosze o rade

Jesli macie konkubinat sporzadzony w gminie i jest na Twoim ubezpieczeniu i Ty placisz skladke na nia to moze korzystac z Twojego, bo to jest wspolne ubezpieczenie ale jesli nie ma, bo np nie ma zameldowania lub nie zalozyla ubezpieczenia w kasie chorych to wszelkie koszty leczenia bedzie musiala 100% placic z wlasnej kieszeni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

witam potrzebny jest meldunek aby mąż moglby mnie dopisac do ubezpieczenia? czy jest to nie konieczne

 

Meldunek nie jest wymagany.

 

Niunia, co Ty opowiadasz? Musi byc meldunek, zadna kasa chorych nie zrobi Ci ubezpieczenia jesli nie masz adresu. Nie wprowadzaj ludzi w blad. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam czy można prosić o jaką podpowiedz z wyborem mutualiten (ubezpieczenie zdrowotne )jaki wybrać pakiet ubezpiecznia w oost-vlaanderen (gent ,Aalter ,tielt)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×