nevikum

Użytkownik
  • Zawartość

    87
  • Dołączył

  • Ostatnio


2 obserwujących

O nevikum

  • Ranga
    Użytkownik
  • Urodziny

Ostatnio na profilu byli

775 wyświetleń profilu
  1. To jak dziecko sie chowa zalezy od rodzica. Ze wzgledu na prace trzeba podjac te decyzje. Lub zrezygnowac z pracy na czas 2.5 roku zanim dziecko pojdzie do przedszkola. Bo jak chodzic do pracy tylko po to aby oplacic nianie lub żłobek to tez bez sensu. Bo dochodzi co sie dzieje z dzieckiem w czasie naszej nieobecnosci. Ja czasem do niani musialam dokładać. Bo wiadomo liczymy czas naszej pracy np. 5 h ale doliczamy jeszcze czas dojazdu i powrotu do domu wiec wychodzi np. 7 h wiec zarobiona mamy dniówke 5 h a placimy nuani za 7 h. To normalne i sprawiedliwe ale czasem praca wychodzi na zero. A w żlobku zaprowadzimy rano i odbieramy do 18.00 -18.30 mozemy wczesniej.. zalezy ile i jak dlugo pracujemy...
  2. To jest trudna decyzja. Zarowno żłobek jak i niania to plusy i minusy. Żłobek jest dobry dla rizwoju dziecka. Uczy sie zabawy z innymi dziecmi tolerancji jezyka i nie jest odosobnione...widac to gdy dziecko chowa sie w domu a nadchodzi czas na przedszkole. Dzieci dostaja szoku ciezko sie integruja i zaczyna sie komedia i koszmar. Matki i dziecka. Żlobek mozna odliczyc od podatku co jest plusem bo niani nie odliczysz... chyba ze na czeki co nie zawsze kazdemu pasuje. Żlobek ma tez minus bo gdy dziecko horaczkuje musi zostac w domu. Bedzie tez narazone na choroby i przezienienia... ale z czasem sie uodparnia i jest silniejsze. Moj syn i corka na poczatku chorowaly fosc czesto ..ale pozniej to sporadycznie. Cena żłobków jest rozna bo od 450-550 za miesiac. Zależy od dzielnicy. Trzeba szukac i pytac . Ja za 4 miesiace w ubieglym roku mialam 2100 e do odliczenia co nie jest malo. A za caly rok to 5000.tys. E. Mozna szukac miejsca w komunalnym ... ale wczesniej trzeba zapisywac i miejsc jest malo. Koszt jest niewielki bo naliczaja od dochodow. Czasem 50 e a czasem 200e . NIANIE - to tez plus i minus. Bo trzeba kogos zaufanego...koszt to 4.00 e plus dojazd jak u nas w domu. Ale nigdy nie wiadomo na kogo sie trafi. I Nikt do konca nie wie co sie dzieje w domu. Co i jak dziecko spedza dzien . Czasem osoba jest mila i sympatyczna ale to pozory. Rozczarowanie przychodzi pozniej na 15 nianiek tylko jedna byla odpowiedzialna i ludzka. W wiekszosci to jak dziecko spedza czas zalezy od niani. Moj syn siedzac z niania cofnął sie w rozwoju. Dopieri kontakt z innymi dziecmi byl pomocny. To naprawde ciezki wybor co wybrac. Niania za tak male pieniadze niegdy nie bedzie sie produkowac . Opieka nad dzieckiem jest trudna i ciezka w zaleznosci od dziecka. Ale to i jak dziecko spedza czas decyduje pozniej na psychike dziecka.
  3. Dasz wypowiedzenie najmu . Wlasciciel zrobi protokol zdania i ....jak wszystko bedzie ok :-D chodzi o szkody na mieszkaniu. Takie jakie bylo ma byc. To dostaniesz . A jak sie czepią to pokryje szkody. Kaucja dla wlasciciela jest po to aby, dac wypowiedzenie przed wyprowadzka regularne oplaty i czy beda szkody przez okres wynajmu. Masz kontrakt ?tam wszystko pisze.....
  4. A jest taka księgarnia w Bruxelles ? Jezeli tak to prosze o adres ....dzieki.
  5. Witam. Skoro mowa o zasilkach. Chce zapytac gdzie moge sprawdzic ile mam lat przepracowanych w Be. Od 4 lat pracuje ale w ciagu tego okresu mialam caly etat pozniej 30 h tyg. I czas leci a ja nie mam pojecia jak jest to liczone . Pozdrawiam.
  6. Mozesz sobie sciagnac...ja sobie wydrukowalam...teraz nie mam wgladu bo mam na kompie a jest w reperacji. Wypelnione przez ciebie papiery ,musza zostac wypelnione i podpisane przez biuro ... a nastepnie listem poleconym wyslij na adres ....bedzie podany razem z papierami do wypelnienia.przepraszam za bledy - pisze z telefonu. Musisz wyslac papiery bedac na macierzynskim 2 miesiace przed...
  7. Jest tez polozna Pl. Byla nie mila ...opryskliwa...wredna...stara panna ...nie pomogla mi tylko doprowadzila do lez...pozniej mialam na kolejnej zmianie polozna belgijke ... i kobieta z sercem i powolaniem...dostalam za duza dawke znieczulenia w kregoslup bo paraliz dobe mialam i nie czulam porodu...koszmar...przy drugim porodzie w innym szpitalu mialam znieczulenie i bylo inaczej przezylam i poczulam czym i jak jest urodzic dziecko....
  8. Pokoj komunalny 2 lozka przedzielone zaslona. Jedno wspolne pomieszczenie zamkniete w pokoju dla dzieci kapiel .przewijanie....lazienka z ubikacja..prysznic...dostaniesz pampersy termometr podpaski pieluchy itp.....wliczone do faktury...personel zalezy od zmiany....mily ale zalezy kto ktora noga wstanie....i z kim w pokoju bedziesz....posilki takie sobie w drugim szpitalu jak bylam byly super....
  9. Tak..kiedy to bylo ...hmmm.5 grudnia jak pamietam..
  10. :) Jest tez inne wyjscie z sytuacji,,, zalozyc wlasne przedszkole lub zlobek,,, oczywiscie POLSKIE,,,,,,,dac stawke miesieczna mniejsza niz wszedzie ;) duzy nabor i konkurecja ,,, duzo dzieci to i dochod ,,,oczywiscie podatki ,,,,bo kazdy je placi ,,, mozliwosc odliczenia od podatku co i mamusie ucieszy,,,, :D
  11. Faktycznie jeżeli chodzi o pracę niani w Belgii u polskiej rodziny , to śmieszne pieniądze oferują. Jest to duży obowiązek , wiem , bo pracowałam przez 2 lata , tyle , że nie u polaków. Ja dostawałam 8e/h. Uważam , że minimum to 5e/h jak już , tym bardziej , że średnio zarabiamy w Belgii 10e/h. zapomnialam dodac oprocz stawki za godzine to jeszcze zaplacic za bilet miesieczny,,,,,
  12. ZGADZAM SIE BO TO PSIE PIENIADZE,,, ale zawsze to cos jak nic,,,,bo sa dwie strony medalu, niania nie musi byc niania i moze isc np, na sprzatanie,,,,tak jak wiele matek polek chodzi,,,, albo pracowac w innej dziedzinie,, Przyznam :D sa rozne dzieci jedno spokojne a drugie piskliwe ,,,,nie jest lekko ,,,,,W Bruxeles :) jest ogromny problem,,,,,,,,,, aby dzieci miale miejsce z zlobku, przedszkolu,,, Stawki sa rozne i kazdy daje ile moze w stosunku do tego ile zarabia,,,, jedno dziecko na godzine mozna zwiekszyc ,,, ale co zrobic gdy jest 2 lub 3 dzieci ,,,,,,,,,,,, kazde za godzine stawke ,, i ta matka zarabia te 11 e ^_^ a zaplacic musi np, 6 e -dwoje dzieci ,,,,,,,,,,, lub 9 e 3 dzieci,,,,,, ile zostaje,,,,, :blink: a prace do ktorej chodzi lub jezdzi ma np na drugim koncu miasta to np,,, 6 h pracuje a dojazd wynosi w obie strony 2 lub 3 h ,,,,,, to 6h praca i dojazd 2-3 h ,,,,ale zaplacic trzeba za te 8=9 h ,,,a za dojazdy tej kobiecie pracujacej nikt nie placi,,, ale i kwestia ile tych dzieci ktos ma,,,,,,,,,,,,,,, ;) To jest temat rzeka ,,,,,,,,,, :ph34r: sama jestem matka i wiem ze ciezko jest byc niania ale i kobieta pracujaca,,, czasem tak jest ze chodzac do pracy to caly zarobek idzie na dzieci -oplacenie opieki,,,,,,a gdzie zycie,,,,,,,,,, jedzenie,,,,,,,,,, mieszkanie,,,, pozdrawiam,
  13. macierzynski - dostajesz wyplate jaka zarabiasz,,,,,,,,,,, srednia ostatnich 3 miesiecy,,, i z tego dostaniesz wychowawczy cos kolo 60 procent jak sie zdecydujesz,,,,
  14. Lepiej jak zwiekszysz godziny zanim zajdziesz ,,,,bo bedac w ciazy to raczej nie chca dawac godzin ,,,wiadomo ze dlugo nie popracujesz ,, pojdziesz na zwolnienie itp,,,,a klienci tez nie chca jowej i na start w ciazy bo mniej pozytku,,,,fakty sa takie kobiety w ciazy pracuja to nie choroba ale inni widza to z innego punku robota to robota,,,, zwieksz godziny teraz i dopiero dzidzius nie musisz miec jakis lat ,, wazne abys miala przepracowany 1 rok gdy urodzisz bo po macierzynskim mozesz ubiegac sie o wychowawczy ,,, ale musisz miec rok pracy,,,, ostatnie miesiace pracy tez sa wazne bo od twoich zarobkow beda ci naliczac wychowawczy jak sie zdecydujesz wykorzystac ,,, ja przy zarobkach 1200 dostawalam 550 e ,,, macierzynski dostaniesz w calosci wyplate jaka zarabiasz na miesiac od swoich godzin,, ale 19 h to malo,,a kazda kobieta w ciazy inaczej przechodzi lepiej gorzej ale nigdy nic nie wiadomo,,, a wazne jest abys wziela dodatkowe ubezpieczenie to jak juz bedziesz w ciazy to cie nie obejmnie,,,
  15. czy jest parking na lotnisku gdzie moge zostawic samochod do czasu az wroce,, i ile kosztuje czy ktos sie orientuje,,,