Skocz do zawartości
Belgia.net

Praca Na A1

Rekomendowane odpowiedzi

sucharek12

dla wszystkich zainteresowanych ktorzy probuja kombinowac z lewymi LIMOSAMI - Pozdrawiam

 

 Nowe informacje, ktore musza byc od 12/10/2017 podane w LIMOSie to: - dane identyfikacyjne procodawcy, - dane identyfikacyjne oraz dane kontaktowe reprezentanta (osoby kontaktowej) takie jak imie nazwisko data urodzenia adres zamieszkania adres e-mail nr telefonu funkcja, numer zatwierdzenia zagranicznej agencji pracy czasowej, -charakter uslug, - w przrtypadku dzialalnosci w sektorze budowlanym pracodawca musi zapewnic pracownikom tzw 13 premie,

 

dokumenty L1 opublikowane i zgloszone w systemie LIMOSA przed 12/10/2017 ktorych okres oddelegowania biegnie - pozostaja wazne!!!

 reprezentant: to osoba fizyczna pierwszego kontaktu na terenie Belgii dla urzedu skarbowego, zakladu ubezpieczen spolecznych. inspekcji pracy, oraz innych placowek administracji rzadowej. Reprezentant musi poslugiwac sie jednym z jezykow urzedowych wlasciwym dla dnego regionu :) 

Zadania i obowiazki Reprezentanta:

- przechowywanie dokumentow zwiazanych z oddelegowaniem pracownikow przez polska firme do pracy w Belgii,

- reprezentowanie polskiego przedsiebiorcy przed instytycjami kontrolnymi w Belgii i na ich wezwanie dostarczanie dokumentow takich jak: wykaz plac, umowy o prace, potwierdzenia wyplat, itp. dokumenty musza byc sporzadzone w jednym z jezykow urzedowych w Belgii.

- obowiazek przedstawienia dokumentow obejmuje czas do 1 roku wstecz liczac od dnia zakonczenia zatrudnienia danego oddelegowanego pracownika

- znac granicejawniosci dokumentow, jakie udostepnia na wniosek urzedow administracyjnych. 

 

 

wszystko jest pod tym linkiem:

https://www.international.socialsecurity.be/working_in_belgium/en/limosa.html#panel01Tab04

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaDin

Witam. Czy ktoś wie jaką wybrać formę rozliczeń podatkowych dla działalności jednoosobowej w sadownictwie? Firmę chcę założyć w Polsce. Byłem w ZUS i tam poinformowano mnie, że mogę oddelegować działalność do pracy za granicą po min. 2 miesiącach działalności w Polsce (25% dochodu w Polsce). I ta opcja jest możliwa na 2 lata z tym, że raz na rok składam wniosek o oddelegowanie ale już na drugi rok bez konieczności wykazania dochodu w Polsce - tych w/w 25%  dochodu. Natomiast idąc do skarbowego nic a nic nikt nie mógł lub nie chciał mi pomóc z wyjaśnieniem jak to wygląda od strony podatkowej. 

PS. Zastanawiam się nad rozliczaniem na zasadach ogólnych i ryczałtem. Bardziej skłaniam się do opcji pierwszej aby razem z żoną móc się rozliczać ale nie wiem czy w perspektywie całego roku jest to dla mnie opłacalne. Jeśli chodzi o ryczałt nie wiem czy jest taka możliwość. Czy ktoś może pomóc?

Edytowane przez MaDin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
v135pr

Belgijski US wyjaśni to Panu bardzo szybko - proszę zapoznać się z belgijskim prawem ewidencji ludnosci ( meldunkowym ) a następnie skarbowym> Zycze powodzenia>

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

×