meryl

Szkoły Płatne Czy Nie?

47 postów w tym temacie

Zalezy ktore, sa i takie i takie.

Komunalne sa darmowe, a prywatne sa platne.

no tak wiadomo,a czy te komunalne odbjegaja jakościa od pywatnych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zalezy ktore, sa i takie i takie.

Komunalne sa darmowe, a prywatne sa platne.

no tak wiadomo,a czy te komunalne odbjegaja jakościa od pywatnych?
Ale co to znaczy "jakoscia"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zalezy ktore, sa i takie i takie.

Komunalne sa darmowe, a prywatne sa platne.

no tak wiadomo,a czy te komunalne odbjegaja jakościa od pywatnych?
Ale co to znaczy "jakoscia"?

 

czy system nauczania jest na takim samym poziomie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje dzieciaki chodza do komunalnej katolickiej za ktora tez place (takze nie ma nic za darmo), w ktorej jest taki poziom ze czasem wlosy deba staja. Jasniej......w 3 klasie np. ucza sie tego co w Polsce dzieci maja w 5 klasie. Przepraszam za brak polskich znakow, cos nie tak z klawiatura. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za wtrącenie się ale szkoła jest albo komunalna albo katolicka i w katolickiej poziom jest raczej wyższy a bylam i w takiej i takiej i stwierdzam że katolickie mają większą mieszankę narodowości bo w komunalnych to ogrom islamistów i troszkę innych nacji,piszę tu o Bruxeli,ja wiedziałam że poślę syna do katolickiej może to moje widzimisie,AHA dodam że szkoły  flamandze nie podlegają tym kryteriom i radzę jeśli ktoś ma możliwość do do takiej właśnie zapisać dziecko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za wtrącenie się ale szkoła jest albo komunalna albo katolicka i w katolickiej poziom jest raczej wyższy a bylam i w takiej i takiej i stwierdzam że katolickie mają większą mieszankę narodowości bo w komunalnych to ogrom islamistów i troszkę innych nacji,piszę tu o Bruxeli,ja wiedziałam że poślę syna do katolickiej może to moje widzimisie,AHA dodam że szkoły  flamandze nie podlegają tym kryteriom i radzę jeśli ktoś ma możliwość do do takiej właśnie zapisać dziecko.

Zalezy w ktorej komunie...

W szkole komunalnej, do ktorej chodzi moj syn jest jedynym Polakiem, ze o "islamistach itp" nie wspomne.

Poziom jest bardzo wysoki, a szkola darmowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a jak wygląda nauka dziecka które właśnie przyjechało do belgii i nie zna języka.. moje dzieci są w wieku 7 lat (bliźniaki) i będą właśnie od września tak zaczynać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie,co wy piszecie….w Belgii sa szkoly prywatne,ktore dziela sie na tzw nazwijmy to religijne czy li katolicke,protestanckie, jest zydowska czy nawet islamska oraz np jezykowe(francuska,angielska, niemiecka,etc). Szkoly te sa podporzadkowane ministerstwom,to jest w gestii regionow i zarzadzane sa przez tzw vzw/asbl.Oraz sa szkoly panstwowe ktore rowniez maja podzial na szkoly utrzymywane przez gmine/miasto czy przez samo ministerstwo.Np po strone VL to ministerstwo kompletnie finansuje szkoly GO! I dlatego moze pozwolic sobie na dodatkowe lekcje i personnel dla tzw "nowych". Kazda szkola ma regulamin,jednak na szczeblu ministerstwa ustala sie jakie koszty moze poniesc rodzic.
http://www.ond.vlaanderen.be/schoolkosten/basis/faq/maximumfactuur.htm

Prywatne szkoly kosztuja nawet 2000-3000 eu na miesiac.Pewnie za taka kase jest tam lepiej,ale wiekszosc normaln,ych dzieci chodzi do szkol panstwowych czy katolickich i jest ok. Co do wyzszosci poziomu to wszystko zalezy od szkoly i nauczycieli.Np kandyda t na nauczyciela od przedszkolanki po srednia szkole moze skonczyc latwiejsza szkole jak np Erasmus w BXL,ale po niej nie bedzie mogl uczyc w szkolach katolickich i prywatnych,a tylko w panstwowych,albo trudniejsza jak np HUB,gdzie z tym dyplomem moze wszedzie uczyc. Teraz jest dyskusja,zeby zmienic tok szkolnictwa dla nauczycieli z 3 letniego licencjatu na 5 letnie magisterskie.

Dla "nowych" w BXL polecam szkoly flamandzkie GO! Gdyz dziecko nauczy sie obu jezykow,no i nie ma az takich problemow z zapisaniem dzieci do szkoly jak do szkol frankofonskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja córka w wieku 5lat poszła do GO!, powtarza 3cią przedszkolną, ma dodatkowego nauczyciela języka, płacę 5e/miesiąc tzw. remgeld.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja córka w wieku 5lat poszła do GO!, powtarza 3cią przedszkolną, ma dodatkowego nauczyciela języka, płacę 5e/miesiąc tzw. remgeld.

i jak sobie radzi z językiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a jak wygląda nauka dziecka które właśnie przyjechało do belgii i nie zna języka.. moje dzieci są w wieku 7 lat (bliźniaki) i będą właśnie od września tak zaczynać!

Zazwyczaj jest tak, że dzieci w tym wieku dają do klasy niżej. Moim zdaniem to dla dziecka nawet lepiej. O naukę nie ma co się martwić, dzieciaki w tym wieku chłoną język jak gąbka, na pewno dadzą sobie radę:)  Najważniejsze żeby się zaklimatyzowały. Nie wiem do jakiej szkoły będą chodziły Twoje dzieci, ale w tej katolickiej, tam gdzie chodzą moje są organizowane dodatkowe godziny nauki języka za darmo, jak się nie mylę 1,5 h tygodniowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj roznie bywa z tym jezykiem.... i z dobro aklimatyzacja.Niestety coraz wiecej ludzi poznaje,ktorych dzieci maja z tym problem. I potem mowia,ale wyczytalem na belgia net ze wszyscy sobie radza to dlaczego moje dziecko nie,pewnie uwzieli sie na niego w szkole. Tu nie chodzi o dziecka mozliwosci,ale tu moze wywolac wiele spraw problemy chocby klopot z integracja czy zmianami,co powoduje stres i poteguje problemy.Wiekszosc sobie radzi,ale i coraz wiecej ma jakies tam problemy ktore musza rozwiazac rodzice a nie szkola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Moja córka w wieku 5lat poszła do GO!, powtarza 3cią przedszkolną, ma dodatkowego nauczyciela języka, płacę 5e/miesiąc tzw. remgeld.

i jak sobie radzi z językiem?

 

po pierwszym roku nie bardzo, tzn. rozumiała podstawowe rzeczy, ale nie chciała mówić, teraz zaczęła mówić nawet w domu po NL, np. podczas zabawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chilabym zapisac dziecko do przedszkola ,obecnie mala chodzi do przedszkola w Polsce poszla jako 5-latek rocznik 2008

.nie wiem czy wogole znajde jakies miesjce wolne .Czy moze mi ktos polecic szkole dla klueter.bardzo  prosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w Antwerpi, boje sie ,ze nic nie znajde pozatym staram sie o meldunek troche to potrwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze powinienes zgloscic sie do asystentki socjalnej w gminie i oni powinni pokierowac CIe dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałam, żeby asystentka socjalna pomogła znaleźć szkołę... radzę poprosić kogoś kto dobrze zna język, żeby podzwonił po szkołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się