Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
adana

Karmienie Piersią

17 postów w tym temacie

Witam! chcialam zapytac czy biuro moze odmowic wolnego na karmienie piersia? z pierwszym dzieckiem dostalam bez problemu jednak zmienilam biuro i w nowym poprosili o papier od pediatry iz dziecko ze wzgledow zdrowotnych musi byc karmione piersia,pediatra ompletnie nie rozumie tego o co prosi biuro;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy od lekarza medycyny pracy z jakim biuro ma podpisaną umowę.U mnie z pierwszym też się udało a dwa lata później niestety nie  :( .  Biuro zmieniło lekarza a pani doktor wyjaśniła  mi ,że taki urlop należy się tylko osobom poracującym w szkodliwych warunkach np. chemikalia,opary,promieniowanie itp. i że ona mi tej zgody nie podpisze,bo nie będzie ryzykowała,bo są wzmożone kontrole.Także odeszłam z kwitkiem. A zaświadczenie od pediatry,że karmisz piersią jest potrzebne ,aby dołączyć do papierów do ubezpieczalni,jeśli uda Ci się dostać zgodę lekarza.

Edytowano przez loppo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi w biurze powiedziano ze muszę mieć papier od pediatry ze dziecko ze względów zdrowotnych musi być karmione piersią inaczej nie będę miała szans na wizytę u lekarza pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czy słyszeliście cos o zmianie przepisow na temat karmienia piersia w ubiegłym roku było jeszcze mozna wziasc urlop do 5mc zycia dziecka a juz teraz tylko do 3 msc,czy to prawda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czy słyszeliście cos o zmianie przepisow na temat karmienia piersia w ubiegłym roku było jeszcze mozna wziasc urlop do 5mc zycia dziecka a juz teraz tylko do 3 msc,czy to prawda

Nic nie słyszałam o żadnych zmianach. Swoją drogą to takie troche niedorzeczne, bo do 3 mca zazwyczaj trwa macierzyński.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie gdzie i kiedy mam pytac i skladsc jakies dokumenty aby ubiegać się o karmienie piersią?

ja np alatwiam karmienie  w zwiazkaz zawodowych to jest jak wychowawcze ale sie musi zgodzic pracodawca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziewczyny, czy to prawda ze za karmienie piersia otrzymuje sie 350 euro? Cos ktos wie na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest 60% placy brutto. Ja mam wizyte w czwartek u lekarza pracy w mensurze. Pracodawca mnie umowil. Normalnie u nas nie bylo problemu z otrzymaniem wolnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Witam czy słyszeliście cos o zmianie przepisow na temat karmienia piersia w ubiegłym roku było jeszcze mozna wziasc urlop do 5mc zycia dziecka a juz teraz tylko do 3 msc,czy to prawda

Nic nie słyszałam o żadnych zmianach. Swoją drogą to takie troche niedorzeczne, bo do 3 mca zazwyczaj trwa macierzyński.

 

a po macierzynskim mozna przejsc na wychowawczy  4 miesiace,,, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak to w związkach zawodowych? na czym polega ? jest platny urlop ? a w jakim biurze pracujesz? i na caly eteat czy pol?

ja pracuje bezposrednio na kuchni a papiery to sie sklada w : ja akurat w zielonych  ACV zwiazkach jestem  albo tam gdzie pobieram na pierwsze dziiecko rodzinne i to sie sklada dopiero jak dziecko sie urodzi masz na to 2 miesiace  ale pracodawca tez sie musi na to zgodzic. ja ze zwiazkow dostalam papiery dla praodawcy. pracuje na pol etatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob lekarz sprawdza, ze faktycznie karmisz piersia? musisz przy nim karmic czy wierzy na slowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob lekarz sprawdza, ze faktycznie karmisz piersia? musisz przy nim karmic czy wierzy na slowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

   1.  Niestety  kobietom pracującym w titrach     prawnie ten urlop się nie należy .

   2.  Z lekarzem pracy może umówić tylko pracodawca a bez tego nic nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tez myslalam ze z lekarzem pracy moze umowic mnie tylko pracodawca I przy pierwszym dziecku tak mnie umawiala ze czas sie skonczyl i ciaglosci z macierzynskim nie bylo i urlopu na karmienie nie dostalam :/

Tym razem pracodawca juz w 6 m-cu mnie umowil na wizyte do lekarza pracy i wypytalam o to karmienie tez Dostalam nr tel gdzie sama moge zadzwonic pod koniec macierzynskiego i umowic sie na wizyte po urlop na karmienie. Pytalam czy na ta wizyte musze z dzieckiem przyjsc aby zobaczyli czy karmie ale lekarz (swoja droga baaaardzo miły i zyciowy z poczuciem humoru) powiedzial ze to naturalne ze kobieta karmi i dziecka brac nie musze. Za pare dni rodze wiec za jakies 2 miesiace sie dowiem czy to wyglada tak jak mowił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktos orientuje się jak wygląda teraz urlop na karmienie? tzw ile jest płatny i kto ma mi wypisac zwolnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5 miesiecy, jest platny w wybranych sektorach, papierek wystawia lekarz rodzinny. Najlepiej dopytac sie w swojej ubezpieczalni, czy ci sie nalezy, bo to oni go wyplacaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0